اخبار تکنولوژیمیم تک 10هوش مصنوعی

BOT یا ربات : ماشین هایی با رفتار انسانی !!!

BOT یا ربات : ماشین هایی با رفتار انسانی !!!

معرفی و کاربرد Bot

اگر اهل کسب و کارهای آنلاین باشید یا حداقل مشتری یکی از این کسب و کارها یا اینکه از هر نوع خدمتی مثل دریافت رژیم غذایی، نوبت دهی کلینیک های درمانی و … حتما تا حالا با ربات ها یا اصطلاحاً Bot ها سر و کار داشتید. این Bot ها اغلب توسط اشخاصی که مدیریت آنها را بر عهده دارند اداره می شوند و شیوه پاسخگویی به صورت دستی است. یعنی زمانی که مخاطب درخواستی را برای Bot می فرستد مدیر Bot پاسخ را به صورت دستی ارسال می کند. این شیوه و سطح گفتگو در رباتها “Up-Bottom” نامیده می شود. اما در دنیایی که شما سیری ( Siri ) را ملاقات کرده اید، با الکسا ( Alexa ) صحبت کرده اید و به Google پاسخ مثبت داده اید وقت آن رسیده است که با تکنولوژی جدیدی آشنا شوید که مطمئن ترین Chatbot برای کسب و کار شما است.

معرفی پلتفرم Giant Otter

ایده Giant Otter به وجود آمد تا به وسیله آن ماشین ها بتوانند در مکالمات گسترده، منسجم و متنوع با افراد شرکت کنند. منشاء این ایده به سال 2005 بر می گردد. زمانی که Jeff Orkin به عنوان استادیار هنر و علوم رسانه ای به MIT پیوست. او که پیش از آن مطالعات ده ساله خود را در زمینه هوش مصنوعی پیشرفته برای بازی های ویدیویی با ثبت بازی قدرتمند FEAR به نتیجه رساند به MIT ملحق شد تا شگفتی پلت فرم های AI را به همگان نشان دهد.

در MIT پروژه Restaurant Game را شروع کرد. این بازی زمینه ایجاد پلتفرم Giant Otter  بود به طوری که به عنوان یک پایگاه داده برای ثبت مکالمات انسانها مورد استفاده قرار گرفت، چرا که در این بازی آنلاین دو شخص که یکی مشتری و دیگری گارسون بود مکالمات مختلفی در زمینه سفارش غذا، قیمت ها و… صورت می گرفت. بعد از آن با همکاری Marieta دانش آموخته هارواردی ای که زمینه تحقیقاتش بهبود روابط انسانها در دنیای مجازی بود بازی Schoollife را  که دارای چند جایزه ویژه است ایجاد کرد.

این یک ربات نیست، این یک مغز است

زمانی که مکالمات با استفاده از هوش مصنوعی انجام پذیرد نتیجه حیرت انگیزی را خواهید دید. در یک مکالمه کاملاً طبیعی مشتریان و مخاطبین حس می کنند شخص مقابل آنها دارای حس و شعور است. اما برای اینکه AI بتواند این حس و شعور را ایجاد کند مقاصد و هدف شما باید به صورت شفاف مشخص شود.

مقاصد سوالها و درخواستهایی است که ممکن است از Bot شما پرسیده شود. مثلا اینکه Bot  مجبور شود به سوالی نظیر “از این کفش قرمز چه سایزهایی موجود دارید؟” و یا اینکه ” این جنس چقدر تخفیف دارد؟” پاسخ دهد.

بیایید ربات ها را از پایین به بالا بسازیم

Giant Otter روشی قابل اعتماد، قابل تکرار و عملی برای ایجاد مکالمات “Bottom-Up” است. تصور کنید قرار است محلی را که تا کنون نرفته اید برای کوهنوردی انتخاب کرده اید، بهترین راه چیست؟ استفاده از تجربیات کوهنوردان دیگر.

در واقع این پلتفرم  با استفاده از پایگاه داده منسجمی که دارد همین کار را برای شما انجام می دهد.

مراحل ایجاد Bot با استفاده از Giant Otter

Orkin  و همکارانش این امکان را برای شما فراهم کرده اند تا Bot شخصی خود را با استفاده از پلتفرم قابل آن ها بسازید.

برای دریافت و ایجاد Bot وارد سایت www.Giantotter.com  شوید و مراحل زیر را پیگیری کنید.

1- Discover

در این قسمت بعد از وارد کردن مجموعه کوچکی از مکالمات با توجه به داده ها و موضوعاتی که وارد می کنید، پلتفرم Giant Otter تمام سوالات و گفت و گوهای ممکن را از داده های شما استخراج می کند. الگوریتم های به کار رفته در Giant داده های شما را تجزیه و تحلیل می کنند و صد ها موضوع جزئی در مورد داده های شما به وجود می آورند. با تکمیل موارد خواسته شده در این قسمت به پلتفرم کمک می کنید تا مدل مکالمه مخصوص و منحصر به فرد شما را ایجاد کند.

می توانید خودتان این مرحله را تکمیل و یا از خدمات وب سایت Giant Otter استفاده نمایید.

2- Shape

خروجی فاز Discover شاخه هایی از نمونه گفت و گو های مربوط به کار شما است. در مرحله Shape  این امکان برای شما فراهم می شود که کار ویرایش مدلتان را انجام دهید. مثلاً تعیین صدای ربات و تنظیم فرکانس آن !!!

3- Deploye

زمانی که کار شکل دهی ربات خود را به پایان رساندید محل استقرار بات خود را تعیین کنید. Giant از مجریان بزرگی همچون Amazon، Lex،Luis و FaceBook پشتیبانی می کند.

همچنین می توانید از اپلیکیشن Giant Otter که برای مدیریت مکالمات طولانی که با انواع پلتفرم های پیام رسانی سازگار شده است استفاده نمایید.

4- Optimize

تقریباً مرحله حیاتی تست و بهبود در تمام سیستمها وجود دارد، اما در سیستم های Chatbots امر ویژه ای به شمار می آید.

چرا که شبیه سازی رفتار واقعی انسان بسیار دشوار است و به این دلیل که ماشین ها فاقد حس و شعور هستند احتیاح دارید که از انسانها برای ارزیابی استفاده نمایید. پس باید نتایج را تفسیر و در صورت نیاز در مدل مکالمه خود تغییراتی ایجاد کنید.

1 دیدگاه

ارسال پاسخ