اخبار تکنولوژیشبکهمیم تک 20

اختلال دیجیتال یا اختلال ناشی از شناخت فناوری اطلاعات

سیستم اطلاعاتی و فناوری چه نقشی در سازمان ها دارند ؟
فناوری اطلاعات-2

آغاز اختلال ناشی از فناوری اطلاعات و دیجیتال

اختلال فناوری اطلاعات و دیجیتال در واقع از دهه‌های پیش همزمان با شناخته شدن آن شروع شد به منظور استفاده بهینه از زمان بعنوان تغییر کسب و کار و یا فرایند بازاریابی کسب و کار، امروزه تمرکز بر روی داده‌های بزرگ و تجزیه و تحلیل اطلاعات باعث انقلابی شد که در اواخر 1970 پیش بینی شده بود و در ادامه در سال 1990 به تکامل بیشتری رسید با ورود داده‌هایی در خصوص انبارداری و نرم‌افزار پردازش آنلاین.

اختلال دیجیتال یا اختلال ناشی از شناخت فناوری اطلاعات

اما ابزاری که باید مورد استفاده سازمان‌ها قرار بگیرد به جای منابع مهمتر ،استفاده بهینه از فرصت‌های استراتژیک است و در سال 1985 پورتر و میلار مقاله‌ای بعنوان چگونگی استفاده از اطلاعات نوشتند که هنوز هم قابل توجه است.

بیل گیتس، بنیانگذار مایکروسافت، اشاره کرده است:

من یک باور ساده اما قوی دارم. راه درست برای تمایز شما شرکت در رقابت‌هاست، بهترین راه برای قرار دادن فاصله بین شما و جمعیت ،انجام کارهای برجسته با اطلاعات است. چگونگی جمع آوری و مدیریت و استفاده از اطلاعات تعیین خواهد کرد که آیا برنده هستید یا بازنده…

با این حال بسیاری هنوز با این دیدگاه مبارزه می‌کنند علیرغم عادت برچسب زدن در صنعت فناوری اطلاعات به یکدیگر ، پیشرفت همچنان ادامه دارد برای برآورده ساختن دیدگاه‌ها در مورد سازمان‌ها و سازماندهی بازار و رقابت…

اختلال دیجیتال در سازمان‌ها

هزینه معامله در ایجاد یک مبادله اقتصادی، یعنی هزینه شرکت در بازار است و اطلاعات در هسته این معامله است. هزینه‌های تراکنشی عبارتند از جستجو و هزینه اطلاعات مانند: کسانی که ببینند چه چیزی در بازار مورد نیاز است یا در بازار موجود است و پایین‌ترین و بالاترین قیمت‌ها کدام ها هستند. چانه‌زنی برای پذیرفتن توافق قابل قبول برای دو طرف، قرارداد مناسب و نظارت بر اجرای هزینه‌ها برای اینکه دو طرف رضایت داشته باشند و انجام اقدامات لازم در صورت لزوم.

بسیاری از اقتصاددانان معتقد هستند که ارزش هر سازمان و سازماندهی آنها بر اساس اصل بهره‌برداری از اطلاعات است و عدم تخصص ممکن است ضرری جبران ناپذیر بر این ارزش باشد اما تجاری سازی اینترنت و انتقال سریع اطلاعات همه این هزینه‌های معامله را کاهش داده است زیرا تکنولوژی، جستجو را ساده‌تر کرده است برای ارتباط کارگران ،تامین کنندگان و مشتریان و …

ویژگی‌های کالاهای اطلاعاتی:

کالاهای اطلاعاتی کالاهایی تجربی هستند؛ یعنی، مشتری باید آنها را به منظور ارزش گذاری تجربه کند.

ارزش روزنامه تا زمانی که شما بدانید که چقدر آن را خواندید؟ یا اینکه آیا تا به حال یک قطعه موسیقی را دوست داشته‌اید؟ به آن گوش کرده‌اید؟ یا مفید بودن یک گزارش تا زمانی که آن را خوانده‌اید؟ بنابراین انتخاب و تصمیم مشتری تحت تاثیر انتظارات عاطفیش قرار می‌گیرد و همچنین تعیین کننده‌های انتخاب مصرف کننده مانند نظرسنجی منتقدان، کلمه‌های دهان به دهان و تبلیغات و همچنین توجه به محصول نهایی هم است.

فقدان نشانه های ملموس برای مشتری برای ارزیابی کیفیت محصول یکی از مشکلات بازاریابی است و راه حل این مشکل توزیع نمونه یا پیش نمایش از قسمتی از اطلاعات محصول بطور رایگان است.

 

در این مقاله با اختلال دیجیتال و اختلال فناوری اطلاعات آشنا شدیم.

 

مقاله مرتبط:

سیستم اطلاعاتی و فناوری چه نقشی در سازمان ها دارند ؟

 

موفق باشید

ارسال پاسخ